Skip to content
24. oktober 2010 / Julie

I Am Free

Det har vært vanskelig å finne overskrifter fra Pink Floyds sangtitler. De er både ganske rare og ganske tunge. Med titler som «Careful With That Axe, Eugene», «Waiting for the Worms» og «Several Species of Small Furry Animals Gathered Together in a Cave and Grooving With a Pict». Det er jo enklere titler å skrive et innlegg til og, men fra nå vil også The Kinks bli en del av titlene. The Kinks har på mange måter mye letter tekster og titler.

Grunnen til at dagens tittel ble I Am Free er fordi Bajnok er nå mer eller mindre friskmeldt. I dag dro jeg og Malin opp på treningsbana for å trene litt agility. Da vi kom dit var det noen som drev og trente hest, så vi tok med oss hundene opp i skogen for litt lufting og oppvarming. Det er nå veldig lenge siden Bajnok og Vanilla har sett hverandre. I følge Malin leker nesten ikke Vanilla med noen andre en Bajnok. Men fy som de lekte. Vi slapp de løs oppe i skogen og de satte full fart. Bajnok viste ingen tegn til å ha vondt noe sted, så han fikk lov til å være med å trene etterpå.

Etter ca ti minutter i skogen gikk vi ned igjen hvor de hadde blitt ferdig med hestene og drev og pakket sammen. Treninga gikk supert. Bajnok var haelt på nett. Han viste ingen tegn til å ha vondt, slalåmen gikk i full fart, svinger gikk supert og treninga gikk kjempebra.

I går var vi ute på jordet en tur, og jeg på han sæle og langline da vi dro hjemmefra. Jeg hadde ikke lagt noe spor eller lagt noe blodspor, men han har for lengst begynt å forbinde sæle og langline med spor. Da vi kom til jordet lot jeg han få gå som han ville og jeg bare fulgte på. Jeg sa ingenting. Hadde bare lyst til å se om han ville følge et spor og om han fant et. Mest ville jeg se om han fant et viltspor. Jeg vet det er mye dyr i området, og at det ikke går mye folk på jordet, så sjansen for at han skulle henge seg på noe var jo stor. Etter at vi hadde vandret tvers over jordet fant han igjen blodsporet fra onsdag og fulgte det til slutten, der hev jeg ut en godbit. Derfra gikk han videre til andre spor. Etter hvert var det tydelig at han hadde funnet et nytt spor.

Etter ca 20-25 meter stoppet han i skogkanten. Der ble han stående, etter hvert begynte han også å grave. Jeg gikk bort for å se hva det var han drev med, men kunne ikke se noe. Så jeg ga ham en belønning, men han fortsatte å grave, og etter hvert så jeg at han åt på noe. Da gikk jeg bort for å se en gang til, og riktig nok han hadde funnet noe veldig godt. Det var godt gavd ned, og det så ut som en lunge. Vil tippe det var en rev som har gravd det ned. Jeg gravde det ned på nytt og fikk Bajnok litt unna. Han er heldigvis enkel å få på andre tanker. Han fant nye spor inne i skogen. Han fulgte et elgspor inne i skogen, men bytta tilbake til det jeg vil tro var reven. Fulgte det et lite stykke ut på jordet og tilbake til lungen igjen. Luringen. Han fikk den ikke.

I dag meldte vi også på til Lillestrøm. Det blir spennende å se hvem som kommer dit. Håper det ikke bare blir nordmenn, men tror jo det kommer noen svensker og. Forhåpentligvis også noen finner.

Legg igjen en kommentar

