Skip to content
3. desember 2010 / Julie

End of the Season

Vinteren har virkelig kommet for fullt nå. Temperaturen ligger og lurer rundt -18 om dagen, det er bikkjekaldt ute, med andre ord. Bajnok er meget enig. Jeg må tvinge han ut på do for tiden. Turene våre er meget korte, og etter en liten stunde hopper han rundt på to og tre bein. Da går vi som regel inn igjen.

Jeg har skrevet så lite i det siste fordi jeg har vært så opptatt med skole. Torsdag 18. november begynte årets heldagsprøver. Den samme uken hadde jeg allerede hatt en vanlig prøve på tirsdagen, forberedelsesdag på onsdag (eneste faget vi fikk forberedelsesdag i) og en heldagsprøve på fredag, enda en på mandag og torsdag igjen. Så hadde vi innleveringer til tirsdag, og en heldagsprøve på torsdag igjen. På toppen av at jeg hadde flere heldagsprøver enn noen andre i klassa, måtte jeg i tillegg lese til en muntlig eksamen jeg hadde i går. Jeg har foreløpig fått karakter på to av alt sammen. Den første heldagsprøva (Politikk og menneskerettigheter) og eksamen i psykologi. Fikk 4 på begge. Godt fornøyd egentlig.

Vi tok turen til Lillestrøm helga. Lørdagen skulle jeg ingenting. For første gang på ganske lenge, jobbet jeg ikke på en utstilling. Jeg kunne bare nyte hele helga. Tilbragte mye av dagen rundt NM i agility. Mye bra agility og se på der, og til neste år har jeg og Bajnok lyst til å være med. Veldig morsomme baner!

På søndag skulle mudien stille. Var bare Anya og Bajnok som var meldt på, men det var jo moro for det. Det var meldt på en krotisk gjeterhund og. Det var som å se en mudi, det var ikke store forskjellene akkurat. Dommeren for dagen var Anatholy Zhuk fra hviterussland, og han var veldig koselig. Han var veldig opptatt av at hundene skulle kose seg i ringen, og mens han kjente over hundene brukte han også tida på og kose med dem. En kjempehyggelig opplevelse i ringen.

Kritikken til Bajnok lyder som følger:

Excellent type. Excellent proportion. Nice head and ecpression. Movement light and powerfull. Not wide and paralell in front. Excellent temperament.

Endte med Cacib, BIR og NordV 2010. Og en ny tittel i Bajnoks navn!

I gruppa fikk Inga lov til å gå med han, og jeg finner det mye mer spennende å se på gruppa enn å stille i gruppe. Jeg synes detta fungerte fint. Inga og Bajnok ble ikke plukket ut videre, men det var jo ingen overraskelse, for så vidt. Det er et ganske lett gjennomskuelig mønster i Bajnoks utstillingskarriere i Norge. BIR – Gruppa – ferdig.

På treningsfronten er det agility som står fremst for tiden. Det blir dårlig med andre ting, men agility’n går fremover. Jeg trener for så vidt ikke når det er 18 kalde grader ute, det blir for kaldt. Da risikerer både jeg og bikkja å bli dårlige. Det vi fokuserer på for tiden er raskere vippefelt og bedre forståelse og raskere reaksjon i handling. Det går fremover med stormskritt.

End of the Season er derfor en sang jeg føler passer bra nå. Ingen flere utstillinger eller store prøver, endelig tid for å slippe skulrdene og slappe av.

For nå….

Legg igjen en kommentar

