Skip to content
7. februar 2011 / Julie

Dandy

Bajnok og jeg deltok på vårt første stevne på over 1 1/2 år i helga. Moelv sto for tur. Et dobbeltstevne med mye moro. Everything’s just dandy. Hamar og omegn skulle arrangere halve stevnet sammen med Gjøvik, som vi gjør hvert år, så det ble jobbing samtidig med løpene i år, mend det fikk gå.

Jobbinga begynte på torsdag da vi skulle bære og flytte hinder. Det var først litt trening, dog. Treninga gikk supert. Ingenting å klage på, alt satt som det skulle, felt, slalåminnganger, svinger.. Alt! Vi ble tilsammen fire stykker som bar hinder torsdag kveld. Vi ble ferdig etter hvert, men det tok tid. Det er dårlig dugnadsånd i klubben altså.

Fredag skulle vi gjøre i stand på Moelv, og denne gangen var vi enda færre. Vi var tre stykker fra Hamar som var med og hjalp til. Det tok tid, og vi var hjemme igjen rundt 11.

Opp igjen neste dag på Moelv til 7.45. Nå var vi heldigivs litt flere, men de fleste skulle gå i løpet av dagen, heldigvis i forskjellige klasser og ikke absolutt alle sammen, så det gikk opp. I løpet av lørdagen hadde vi 4 løp. Vi disket bare et hvor jeg hadde fått briefet halve banen fordi jeg hadde vært ute og luftet Bajnok og latt skuldrene senke seg etter hopp løpet. Jeg visste agilityløpet skulle gå rett etterpå, bare ikke at briefinga var så kjapt.

I hoppen var vi først ut, noe jeg hadde glemt, så jeg var på vei ut med Bajnok for og la han få tisse etter at jeg hadde briefet da jeg hørte de ropte på 1201 og ingen svarte. Det ringte en vag bjelle som fikk meg til å sjekke nummeret mitt, og riktig nok, det var meg. Så Bajnok inn uten oppvarming, meg stressa og rett inn. En slalåmvegring, men ellers feilfritt. Etter løpet var jeg kjempefornøyd. Ikke visste jeg hva helga bar med seg.

Så var det ut og lufte Gubben etter hoppen, misse agilityløpet og briefe utenfra og i hodet. En vegring i slalåmen, og så sattte han opp på feil hinder. Det var min skyld, fordi jeg havnet alt for langt bak han. Jeg skulle vært på andre siden!

Neste løpet var åpen hopp. Her kom vi gjennom med to vegringer. Han tjuvstartet, så vi fikk en vegring i begynnelsen, og så fikk vi en vegring på, gjett hvor, jo, på slalåmen. Hadde sett tendenser til det i løpet foran, men lot det være.

Så var det lagløpet. Her gikk ting veldig mye bedre. Han satt i starten, slalåmen satt. Alt satt. Vi fikk en vegring på et hopp, men det var alt. Jeg håpte at siden han hadde vært rett på slalåmen her at han hadde skjerpet seg, og at det var over. Bare neste dag kunne gi et definitivt svar.

Søndag startet like tidlig som lørdag. Hoppløpet var det første løpet vårt. Da jeg visste at det snart skulle begynne, tok jeg med meg Bajnok ut for å varme opp og lufte. Da jeg kom inn igjen var briefingen i hopp stor over. Jippi. Men banen var logisk og rett frem, så jeg briefet i hodet og fra utsiden, så det gikk greit. Da vi kom inn satt Bajnok på start, så han hadde i det minste sluttet med det, men slalåmen satt ikke. En vegring der igjen. Resten av løpet gikk kjempeflott.

P.g.a. hoppløpet mistet jeg breifingen i agility’n, men jeg fikk gå til slutt og briefet fra utsiden. Han satt på start, men en vegring i slalåmen. Disket fordi han satte mot feil hinder. Fikk filmet løpet, og disken var helt klart min feil. Jeg var sent ute gjennom hele løpet, men slalåmen var jeg tidlig ute med. Den var jeg veldig ops på.

Bajnok bommer aldri slalåminngangen på trening, så jeg hadde en teori om at slalåminngangene i helga kanskje var litt for enkle, og at det var derfor han konsekvent hadde gått inn på andre pinnen hele helga. I lagløpet fikk vi testet teorien. Ingangen var ikke av de enkleste, men den var ikke heller av de vanskligste. Bajnok burde klare den uten problemer.

Vi fikk en hoppvegring, og så klart en slalåmvegring, som jeg rettet opp med en gang. Jeg er irritert! Vi skal gå tilbake i treningen. Langt tilbke. Jeg tror tilogmed vi skal gå så langt tilbake at vi skal bytte kommando på slalåmen. Så hvis noen har noen god enstavelsesord som er enkle å huske, vær så snill, kom med tips.

I feel just dandy!

På den positive siden så har feltene vært perfekte hele helgen, Bajnok har vært super i banen. Han har vært litt stresset og reaktiv mot enkelte hunder, men ingenting alvorlig. Just dandy!

Neste stevne er Bø. Det blir moro. Får håpe på opprykk der da. Nå skal vi trene slalåminnganger!!!!!

  1. Inga / Feb 7 2011 21:55

    Så stas å se dere er i gang igjen Julie!
    Skal heie på dere i Bø jeg, skal hjelpe til med AG på søndag:) Så vi sees da!

Legg igjen en kommentar

