Skip to content
24. mai 2011 / Julie

Muditreff

Det ble en lang tur i Sverige. Jeg dro fredag morgen og var hjemme mandag kveld. Skulle egentlig være hjemme i sju tida på morgenen, men da jeg kom frem til bussen jeg skulle ta hjem, fikk jeg vite at der kunne jeg ikke ha med hund. Da hadde jeg sittet og ventet på toget i Hässleholm i 6 timer. Toget klarte å være 40 minutter forsinket på en times tur, så det var så vidt jeg rakk bussen. Det hele endte med at jeg tok inn på et vandrerhjem og overnattet, fullstendig utslitt både jeg og bikkja, og tok toget mandag morra. Til Hässleholm gikk turen greit. Turen var lang, men den gikk rett ned. Noe forsinkelse, men ikke nok til at jeg ikke rakk tog eller buss videre. Da vi var fremme i Tormestorp ble det noen timers venting. Jeg ante ikke hvor jeg skulle derfra, og hadde nesten ikke spist eller drukket hele dagen. Det var deilig å kunne sette seg der og slappe av. Det var en pizzeria rett ovenfor meg, og jeg gikk etter hvert inn der og kjøpte meg drikke. Etter hvert fikk jeg tak i Maria, og fant ut at det ikke var så langt unna. Jeg ble møtt av intet mindre enn 6 mudier.

Sitter på skolen og skriver dette og det føles rart at Bajnok ikke ligger ved beina mine. Jeg har kunnet føle han ved beina mine nesten hver gang jeg har satt meg ned den siste helga. Han har vært en engel på turen. Han er og blir en fantastisk hund å reise med.

Glemte forresten buret hans på toget fra Oslo til Gøteborg, men har ikke savnet det veldig. Det har vært greit å slippe og bære på det, og Bajok har slappet av uten det. Han hadde nok slappet av bedre i det, og det hadde vært enkelt for meg å putte han vekk i det, men på denne måten har han fått oppleve mer, og han har fått vise seg fra stort sett sin beste side. Det var en sheltie han la for hat, og hadde et utfall mot, men utover det har han vært snill og grei mot alle han har møtt, og ignorert alle som har knurret mot han.

På fredag kveld skjedde det ikke så mye, ble inlosjert og pakket på plass. Pratet litt mudi og la seg. Ventet på Inga, Mikkel og flyttetlasset. Lørdag morgen skulle vi avgårde på utstilling på Hässleholmgården. Snille Mikkel kjørte oss dit da jeg og Bajnok var de eneste påmeldte. Vi håpet på CACIB, endte som nummer tre i championklassa av tre uten ck. Yey, lissom…

Etterpå trasket vi litt rundt på utstillingen, hvor jeg likte meg kjempegodt. Det var en så utrolig rolig atmosfære, god plass og veldig lite stress. Jeg kjøpte med noe tørket kyllinggodbiter og en tauleke, før vi gikk fra utstillingen. Vi gikk de få kilometerne bort til brukshundklubben sine områder, men visste ikke at det var det jeg lette etter, og trasket rundt i et par timer der og til jeg fant ut at det var dit jeg skulle. Da la vi oss ned og slappet av til de andre kom.

Da de andre kom ble resten av kvelden brukt til å leke med mudier, hilse på mudier og spise god grillmat. Bajnok var sliten, men koste seg godt med første en haug med tisper, og så en haug med tisper og en annen hannhund. Det var utrolig moro å møte så mange mudieiere og mudier.

Søndag var det spesialutstilling. Det viste seg etter hvert at Bajnok ikke var påmeldt. Det var for så vidt greit. Både jeg og Bajnok var slitne, men vi hadde det artig her og. Så utrolig mange mudier samlet på et sted! Det var en agilitybane der som vi prøvde litt. Bajnok hadde like stor fart i agility’n som alltid, men han bommet litt på diverse ting, og var litt ukonsentrert. Såpass sliten som han var, så kan man nesten ikke forvente annet.

Til slutt så vil jeg gjerne si det at jeg ikke vil gjøre det igjen før jeg før meg førerkort. SJ får NSB til å virke som det forbanna Japanske jernbana. Men turen i seg selv var fryktelig morsom, og jeg har hatt veldig koselig.

Tusen takk til Maria som var til stor hjelp hele veien. Stor takk til Mikkel og Inga som pakket tingene mine og flyttet dem da lille distré meg ikke fikk med seg at vi skulle bytte sovested fra første natt til andre natt og lot alle tingene mine ligge strødd utover, og madrassen ligge oppblåst. Tusen hjertelig takk. Og tusen takk til eierne til Zvenne (som jeg så klart ikke husker navnet til) som hjalp meg med skyss. Jeg føler meg til tider som en byrde på slike turer, og da er det flott at folk stiller opp og hjelper til med et smil!

Neste gang vil jeg ha bil!!!!!!

Jeg har bilder, så hvis det tar for lang tid før de kommer må dere mase…

  1. Inga / Jun 2 2011 19:52

    Hjelpes for en tur du fikk hjem. Men bra dere kom hjem i god behold da, takk selv for en flott tur. synd vi ikke hadde større bil 😉 Bedre lykke neste gang til Bajnok 🙂

Legg igjen en kommentar

