Skip to content
17. august 2011 / Julie

Ingenmannsland, vel nesten…

Jeg og Bajnok har nå flyttet til Evenstad. Det var nære på en stund, men til slutt fikk vi et sted å bo. Huset vi bor i deler vi med ei anna jente. Det er stort og gammelt, emd en flott, stor hage og ordentlig skog som nærmeste nabo. Jeg tror jeg har funnet drømmestedet. Det ligger ca 1,5 km fra skolen, og det tar ca. 10 min å sykle. Første inntrykket av skolen er veldig positivt, jeg skal gå årsstudium i bioenergi her, foreløpig virker det all right. Det er en liten skole, ca 200 elever, det er lov å ha med hund på denne skolen, de har tilogmed en hundegård som eleven styrer selv. Jeg bor ikke på campus, som sagt, så Bajnok bruker den ikke. Kan hende vi får bruk for den i løpet av året, dog. Skolen har også en skytebane som elevene får bruke når de vil, med tanke på hvor godt vi hørte den hjemme, så er det kanskje greit at vi ikke bor på campus. Bajnok brydde seg ikke så veldig

Jeg tror jeg muligens kan ha funnet drømmestedet. Vi får se hvordan det utvikler seg.

Sommeren har vært avslappende, for å si det mildt. Jeg har vært hjemme hele sommeren, men ting har jo skjedd. Da mamma og pappa var på hytta hadde jeg en hund på besøk her. Han heter Esotico og er en bergamasco. Grunnen til at han var hos meg var at han var en ganske nervøs og redd hund, og jeg ville ha noe og drive med mens mamma og pappa var borte. Eieren til Eso er en venn av meg. Møtte Eso igjen forrige tirsdag, og han har virkelig blitt en flott, trygg hund. Det er så moro å se! Historien til Eso kan leses dag for dag, på engelsk, herfra. Dagboken går til dag 13, men det er to senere oppdateringer, «Eso the Awesome» og «Eso and Ella».

Neste helg er det Bjerke. Dit skal jeg være med Esos eier og hjelpe henne med å stille tre av hundene hennes. Det gleder jeg meg til! Lurer litt på hvordan jeg skal komme dit da, men det ordner seg. Må komme meg til jernbanen, men utover det så går det nok.

Det skjer mye rart om dagen, og ingenting samtidig. Skogen bak huset har ypperlig sporterreng, men uten fryser er det vanskelig å ha blod liggende, det samme gjelder VogH. Vi bruker skogen flittig forløpig, forhåpentligvis skal vi bli bedre kjent med den. Jeg har begynt å tenke på og kjøpe en valp, jeg har virkelig lyst på en hund til. Og på en så hundevennlig skole hadde helt sikkert vært mulig. Problemet blir praksisdager, men det kan helt sikkert ordnes. Også den evige penger, da..

Legg igjen en kommentar

