Skip to content
6. september 2011 / Julie

Overdøvende stillhet

Det er et utrolig stille sted jeg har flyttet til. Ingen har hastverk, ingen bråker unødvendig. Det som lager bråk er ting med motor og naturen. Da jeg gikk til toget på fredagen var det helt muse stille rundt meg. Den eneste lyden jeg kunne høre var en traktor som jobbet på jordet langt unna. Bajnok lagde ikke en lyd, føttene mine mot asfalten lagde ikke en lyd. Plutselig passerer en person ved siden av meg. Både jeg og bikkja skvatt. Hadde ingen anelse om at han var der. På veiene her er det så vidt man hører biler komme opp bak seg.

Andre lyder runger gjennom dalen. Skudd fra skytebana ved skolen høres langt unna, men det er ikke bråkete. Ingenting her er spesielt bråkete. Annet enn Rv3. Den plager meg litt. Men skogen er aldri langt unna. Alt er så rolig her. Så behagelig. Stillheten er overdøvende, men ikke plagsom. Folk er blide, koselige, hjelpsomme og imøtekommende. De er rare, spennende og de aller fleste kan finne en plass her.

De første ukene har vi tilbragt ute i feltet, dette gjelder også de neste ukene, men så begynner teoriperioden. Etter 1 times tur med hunden om morgenen og 4-7 timer ute med skolen på dagen, kommer jeg hjem og kan ikke vente med å gå et par timer med bikkja på eftan. Det er deilig å ha skogen, ordentlig skog, som nærmeste nabo. Bajnok jakter storfugl og smågnagere på turene våre. Han jagde opp fire røy på en tur.

Jeg har ikke tid til å legge inn bilder nå, men jeg legger ved linker til to album gjennom bildene.

Dere kan også lese mer i den engelske bloggen.

2 kommentarer

Legg igjen en kommentar
  1. thea andreassen / Dec 9 2011 22:55

    Åh, så koselig!

    • Julie / Dec 9 2011 23:13

      Ja, det er ordentlig deilig:)

Legg igjen en kommentar

