Skip to content
24. september 2011 / Julie

Avlastningshjem? Omplassering? En voksen hund.

Jeg skrev i et innlegg for litt siden at jeg kunne tenke meg valp. Jeg har tenkt veldig mye på det, og jeg har egentlig ikke lyst på valp. Jeg har ikke tid til å lære en valp å være hjemme alene eller lære den å være stueren, men jeg har på en annen side veldig lyst på en hund til. Selv om skogen vår er stor og det er mye å utforske, så blir det litt ensformig for både meg og bikkja, og jeg tror en hund til hadde gjort livet vårt mer spennende. Jeg har sett litt rundt på omplasseringshunder, men de fleste er rundt 2 år. Kunne egentlig tenke meg noe eldre.

Bajnok og Romeo er litt anspente når de møtes etter å ha vært borte fra hverandre i noen uker, det går fort over, men for å unngå at det skal eskalere så tror jeg at hvis det skal være hannhund, så burde den være kastrert, det samme gjelder for så vidt om det er en tispe. Jeg har ikke veldig lyst på løpetid stresset. Men jeg kikker nå så smått. Om noen har en hund de har lyst til å bli kvitt for en periode (som ikke har løpetid) så kan jeg tilby hunden dette:

  • Stor og fin hage
  • Skole som varer fra 8-14 (slutter gjerne tidligere når vi har teori)
  • Mulighet til å sette hunden i hundegård på skolen hvis dagene blir veldig lange
  • 3-4 timer tur i skogen hver dag, noen dager mer
  • Sportrening
  • Så lenge jeg er hjemme, er hunden sammen med meg, er jeg ikke hjemme er de løse på rommet mitt
  • Vom og hundemat på tørrforet (har du prøvd å gi VogH til en hund og ikke den andre? Du gir opp ganske fort)

Jeg er vil veldig gjerne passe hunder for en kortere eller lengere periode, eller hvis dere kjenner noen som prøver å omplassere hunden sin, så spre ordet rundt. Ta kontakt. Jeg har jo som kjent ikke bil, men jeg kan kaste meg rundt og være på toget innen null komma svisj.

Ta kontakt på mail på julie.og.romeo@gmail.com og få flere opplysninger hvis det er noe dere lurer på. Don’t be shy.

Legg igjen en kommentar

