Skip to content
20. oktober 2011 / Julie

Frost

Frosten har vel satt inn over hele Norge nå, ikke bar hos oss. Vi har vel for så vidt hatt nattefrost i et par måneder. I dag tidlig var sykkelen så nedfrosset at den fikk bli hjemme. Tok ikke sjansen på å sykle til skolen. Vi har hatt snø allerede, men et par dager med plussgrader ar gjort at det meste forsvant.

Morgenene er helt utrolig deilige for tiden. Oppe før sola har fått muligheten til å titte over kanten, bare noen striper med lys mens månen fortsatt står høyt på himmelen. Bajnok trasker rolig i trav foran meg, og den eneste lyden er bekken. Det er på denne tiden jeg har minst lyst til å dra på skolen. Jeg har lyst til å bare fortsette innover og vandre i timesvis. Men det blir med halvtimen, som regel. Senere på dagen kan vi gå vår normale 2 timers tur.

Vi har også begynt å sykle en god del oppover i skogen. Vi gjør det ikke hver dag, men et par ganger i uka. Bajnok slippes løs, og jeg kaver meg oppover bakkene. Det er utrolig hvor stor forskjell det er på å sykle på grusvei og på asfalt. Jeg har ikke alt vært så glad i å sykle med bikkjene, noen dårlige opplevelser med Romeo (han bråstoppa, lærte aldri), noen tunge opplevelser med Bajnok (dårlig sykkel), men nå er alt helt supert. Bajnok slippes og traver rundt. Han driver med sin egen ting, og jeg prøver å komme meg fremover. Tilbake er det dog veldig moro. Da er det mye nedoverbakker. Vi sette avgårde, og Bajnok får sprinte. Han ligger ofte foran meg i midten av vegen. Han ser seg ofte tilbake, men med mindre jeg nærmer meg, passer han seg ikke ordentlig. Hvis jeg synes han skal passe seg, sier jeg bare «Pass deg» og da glir han ut til venstre eller høyre, og legger seg ved siden av sykkelen. Han holder godt følge med sykkelen. Om jeg sier «roooo», bremser han ned sammen med sykkelen, og legger seg ved siden av i samme tempo som sykkelen. Han er virkelig enkel å sykle med. Den eneste bjeffinga vi får er på begynnelsen, hvis jeg er treig i gang.

Vi går turer og koser oss i vårt lille paradis. Jeg savner bil, men ellers klarer vi oss fint. Har en følelse av at jeg virkelig kommer til å savne bil til vinteren, men vi får se hvor snill naboen er.

Vi har gått et blodspor til, eller fler. Spørs hvor mange jeg har skrevet om her. Bajnok jobber godt, men jeg lurer på om jeg hjelper han litt mye. Hvis jeg føler han detter av, så stopper jeg opp. Jeg prøvde å følge han når han datt av, og det endte med at vi tok en svær runde før vi kom tilbake på sporet. Men det var han som ledet oss tilbake på sporet. Sporet var ikke mer en 6 timer gammelt, og det hadde løpt en harabikkje der akkurat da vi la ned sporet. Jeg er heller ikke sikker på om han følger mine spor eller blodet, når sporet er så ferskt. Han plukket jo alle godbitene da. Det var 5 terrengskifter i sporet, vi krysset veien, uten særlig trøbbel denne gangen, og han begynner å bli noe bedre på høyt gress.

Bajnok har blitt meldt på til Lillestrøm. Om noen har lyst til å stille Bajnok i store ringen, om vi kommer til gruppa, hadde jeg blitt veldig takknemmelig. Normalt sett hadde jeg spurt Inga, men noe sier meg at hu er litt opptatt. Gratulerer, forresten!

Østerdalen og Glomma

Julies lille hjelper

Snø

Vakker gutt

Pene gutten

Det er mange nye bilder i albumet fra skogen.

 

3 kommentarer

Legg igjen en kommentar
  1. Inga / Oct 21 2011 15:44

    Det er mulig jeg tar turen til Lillestrøm, og om jeg gjør stiller jeg har gjerne 😉 Høres ut til at dere koser dere om dagen!

    • Julie / Oct 21 2011 22:34

      Det hadde vært supert!

  2. Stine / Nov 3 2011 08:32

    Fine Bajnok! Frøkna her synes denne karen var riktig så lekker gitt 😉

    Hilsen Stine og Lumi

Legg igjen en kommentar

