Skip to content
17. januar 2012 / Julie

Nytt liv, nye tider…

Det skjer mye om dagen, uten at det skjer så mye allikevel. Jeg har sluttet på skolen oppi her. Sluttet på Evenstad. Følte ikke at jeg kom meg noe sted med det. Etter et ferdig årsstudium ville jeg ikke ha vært noe nærmere noe nytt, eller noe annet. Jeg ville bare ha hatt et årsstudium som ikke ville ha hjulpet meg noe videre mot det jeg vil. Og jeg ville hatt enda mindre motivasjon til å studere videre.

Jeg gikk fire år på videregående. Det var mitt valg, og det viser seg nå å ha vært et smart valg. Jeg hadde ikke den morsomste tiden på videregående. Det var mye sykdom som hang sammen med epilepsien og ikke minst søvn. Da jeg begynte på sovetabletter for to år siden og sov ordentlig gjennom natten, gikk det opp for meg at det var første gangen jeg kan huske å ha sovnet når jeg ville. Det var en fantastisk følelse å våkne uthvilt om morran.

Nå har jeg ikke motivasjon for skole, jeg trenger noen ekstra fag fra videregående så jeg tar noen fag som privatist nå. Men jeg ahr ingen klasser å gå til, ingen innleveringer og ingenting som skjer med skole før i slutten av mai. Nå skal jeg finne meg en jobb et sted. Og til høsten har jeg veldig lyst til studier i Storbritannia. Det kan godt hende at vi alle tre flytter dit.

Akkurat nå er jeg bare veldig glad jeg slipper å ha skolen hengende over meg. Nå skal jeg studere ting på egenhånd, på min måte. Det skal bli godt.

Bajnok og Derria koser seg om dagen. Lange turer, mye snø, masse løping. Prøver å bygge litt mer muskler hos Derria og lære Bajnok at det er ok å dra i båndet når man har på seg den ene sælen. Det viste seg at Derria hadde ikke helt musklene til å drive og trekke på ski, og det endte med at hun fikk vondt i ryggen. Jeg merket det da jeg skulle massere henne etter en skitur. Så med litt råd og tips har jeg funnet en mindre belastende måte å bygge muskler på som vi nå bedriver ca annenhver dag.

Første helga i februar er det Moelv stevnet. Er ikke påmeldt, men skal være med å hjelpe til. Bajnok og Derria skal være med og. Får håpe Bajnok går foran med et godt eksempel, og Derria takler stevneomgivelsene greit. Bajnok er påmeldt til Letohallen. Der har jeg faktisk aldri vært før, når jeg tenker meg om. Forhåpentligvis blir det greit å komme seg ut dit. Det er jo ikke så langt hjemmefra.

Så det er det som foregår om dagen. Ikke så mye annet å fortelle egentlig. Schnakkast.

Legg igjen en kommentar

