Skip to content
17. april 2012 / Julie

Romeo har blitt 13!

13 år!

Romeo har nå blitt 13 år! I går ble han 13. Husker fortsatt vårt første møte som om det var i går. Han var liten og krøllete, og kom krabbende oppover senga mi mot meg. Pelsen hans var my og bløt, og han var en spinkel liten puddelvalp. Som alle puddelvalper.

Romeo er i dag en veldig sprek 13-åring. Han får daglig rundt en time tur med mamma. Det har han fått hele livet sitt. Da får han løpe løs og kose seg. Han trasker rundt i sin egen verden, holder et halvt øye på hvor mamma befinner seg og plager ingen.

7 år!

Han har vært min beste venn siden han kom i 1999, men jeg har ikke alltid behandlet ham som min beste venn. På vårt første lydighetskurs var det mye rykk og napp, jeg var nesten 9, og jeg husker godt en dømmende instruktør som tok og «satte hunden på plass». Det kurset drepte delvis min lyst til å trene hund, men fem år senere begynte vi med agility, ble introdusert for klikkertrening av Jan Erik, begynte på miljøtreninger og resten er, som de sier, historie. Romeo var en flott hund å jobbe med. Han var vanskelig å motivere, men ikke for vanskelig. Han kunne motiveres, du måtte bare nå frem. Og i senere tid, etter hvert som han har blitt eldre, har han bare blitt enklere å motivere.

Romeo er en flott hund, han er verdens største kosegris. Han gir seg aldri når du har begynt å kose med han, og foreløpig er hans eneste helseproblem to manglende fortenner som forsvant for noen år siden. Ellers er han en sunn og frisk gammel mann. Han er min besteste venn, og livet mitt hadde sett veldg annerledes ut uten Romeo.

11 år

Legg igjen en kommentar

