Skip to content
15. april 2013 / Julie

Dyrt

Hanefoten her har hun ødelagt.

Derria er en dyr hund å ha. Fordi hu gnager på bånd. Jeg har måtte kjøpt nytt bånd to ganger, tror jeg, ny trekksæle til Bajnok, og nå har hu gnagd over hanefoten til NonStop kjørestrikken og. Ja, også når hu er hjemme alene så gnager hu på brillene mine. De kostet meg 100,- kroner en gang i tida, og har vist seg å være tøffe saker. De kan fortsatt brukes, om de kanskje er litt vonde å ha på seg. Når hu bindes utenfor butikk får hu på seg kjetting. Det pleide å være nedre del av et helt bånd, nå er det bare såpass igjen at den er fin å binde i. Jeg må bare binde henne så langt unna at hu ikke når Bajnok eller Romeo sitt bånd og får gnagd over de.

Jeg gnager!

Så det er mye som må kjøpes inn på nytt nå, men det har jeg heldigvis ikke penger til. Sykkelen funker ikke lenger heller. Dekket holdt på å dette av på vei til jobb i dag. Da er det vel egentlig ingen grunn til å kjøpe den hanefoten før jeg får fikset sykkelen (eller kjøpt meg ny). På den annen side så får jeg igjen en god del på skatten da! Også har jeg en del ting jeg kunne ha solgt. Hundeting og andre ting.

Vi har begynt å trene spor igjen. Fikk gjort det i helgen. Clara løp og gjemte seg, og Bajnok og Derria fikk hver sin tur for å finne igjen. Det var veldig moro. Får kjøpe litt vom og hundemat igjen så vi har noe belønning å putte i enden. Snusbokser må vi få tak i og, men det er ikke noe problem i Brumunddal. Våren er ikke bare dum. vi får kanskje ikke gått mer på ski, men det er andre ting å finne på. Jeg har begynt å øvelseskjøre igjen. Kanskje førerkort i løpet av året.

Har begynt med klikkertreninga ordentlig igjen. Bajnok tar av litt om dagen, det er en stund siden vi drev skikkelig med shaping nå, og det er bortimot det morsomste Bajnok vet. Derria begynner også å fatte poenget. Hu er på ingen måte like shapingklok som Bajnok, men hu går Romeo en høy gang. Hu er smart og tar ting kjapt. Generalisering er fortsatt en svakhet. Jeg har blitt flinkere og. Holder kortere økter, kjappere pauser, og alt er mye mer effektivt. Derria lærte seg å snurre mot venstre i løpet av ca 45 min, og seks økter. Bare i stua, men dog. Det gikk kjapt. Bajnok kokte over mens han jobba, og ble stengt ute tre ganger fordi han bjeffa. Tosken.

Legg igjen en kommentar

